Δημοφιλείς αναρτήσεις

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget
Loading...
Loading...

Τα οφέλη των αναγνωστών μας!

--Εδώ θα βρίσκετε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες συγκεντρωμένες κι επιστημονικά τεκμηριωμένες!
--Μπορείτε να κάνετε σχόλια και να υποβάλετε ερωτήσεις.
--Είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε όποιον μας χρειαστεί. Η βοήθεια αυτή μπορεί να είναι συμβουλές, συστάσεις αλλά και κάθε είδους ιατρική, κοινωνική και ψυχολογική στήριξη.
--ΓΙΑΤΙ Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ!!!
ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΙΚΑΜΕ!!!

Ετικέτες

12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαστολογίας ΚΑΛΑΜΑΤΑ (1) 18F-FDG (1) Ακτινοθεραπεία (1) ΑΛΩΠΕΚΙΑ ΩΣ ΠΑΡΕΝΕΓΕΙΑ ΣΕ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΕΙΣ (1) αντιοξειδωτικά και φυτοστερόλες (1) απώλεια ενός αγαπημένου σας από καρκίνο προσώπου από καρκίνο (1) Βιολογικές θεραπείες στον καρκίνο του πνεύμονα (1) Βιοψία του μαστού (1) ΓΕΝΕΘΛΙΑ (1) Γονιδιακή θεραπεία καρκίνου (1) ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ Δράση Πρόληψης του καρκίνου του μαστού (1) ΔΕΙΠΝΟ (1) ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΕΜ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΣΤΟΥ (1) Διατροφή και ακτινοθεραπεία (1) ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ (1) Διεγχειρητική Ακτινοθεραπεία (IORT- Intraoperative Radiation Therapy ) στον πρώιμο καρκίνο του μαστού. (1) Δωρεάν τεστ - ΠΑΠ σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία (1) ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΜΑΣΤΟΥ (2) ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (18) Είδη ακτινοθεραπείας (1) ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (1) ΕΛΑΣΤΟΓΡΑΦΙΑ (1) ΕΜΒΟΛΙΟ HPV (ΕΜΒΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΤΡΑΧΗΛΟΥ ΤΗΣ ΜΗΤΡΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΩΝ) (1) ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ (1) Εξατομικευμένη θεραπεία του καρκίνου (1) Επαγγελματικοί καρκίνοι.Αλήθεια πόσο κινδυνεύουμε στο χώρο εργασίας μας; (1) ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΚΩ∆ΙΚΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (1) Η αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού σε εξειδικευμένα κέντρα (1) Η Βιογραφία του Καρκίνου (1) Η ειδικότητα της Παθολογίας – Ογκολογίας αποτελεί πλέον επίσημη ειδικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. (1) Η Εξέλιξη της Ογκολογίας: βελτίωση της ίασης και της επιβίωσης (1) Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΣΤΕΚΤΟΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ-ΠΡΟΛΟΓΟΣ (1) Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ (1) Η κατά BIRADS κατηγοριοποίηση των απεικονιστικών ευρημάτων του μαστού (1) Η πρόοδος στη συστηματική θεραπεία του καρκίνου του μαστού (1) ΗΠΑΤΟΚΥΤΤΑΡΙΚΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟ (1) ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΔΙΦΩΣΦΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ (1) ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (1) ΙΕΡΟΣ ΣΚΟΠΟΣ (1) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΣΤΕΚΤΟΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΣΤΕΚΤΟΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ-Ο ΜΑΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ (1) καρκίνο του νεφρού (1) ΚΑΡΚΙΝΟΕΙΔΕΙΣ ΟΓΚΟΙ (1) Καρκίνος κεφαλής και τραχήλου (1) ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΝΕΦΡΟΥ (1) ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΛΑΡΥΓΓΑ – ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ (1) ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ (1) ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΧΟΛΗΔΟΧΟΥ ΚΥΣΤΕΩΣ (1) Καρότα κατά του καρκίνου... (1) ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ (1) ΜΑΚΡΟΖΩΪΑ (1) ΜΑΣΤΟΓΡΑΦΙΑ (1) Μαστογραφική απεικόνιση και έλεγχος της πιότητας των μονάδων διαγνωστικής απεικόνισης μαστού (1) ΜΕΛΑΝΩΜΑ (1) μεταμόσχευση (1) Μικροαποτιτανώσεις στη μαστογραφία και καρκίνος του μαστού (1) νέο τεστ για τον καρκίνο στην Ελλάδα (1) Νεώτερα δεδομένα για την ορμονοθεραπεία στον καρκίνο του μαστού (1) Νεώτερες χειρουργικές τεχνικέςστη (Βραχεία Νοσηλεία) (1) ΞΕΠΕΡΑΣΤΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝΩΣΤΕ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ (1) Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΙ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (1) Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΦΡΟΙΝΤ (1) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΟΓΚΟΛΟΓΟΥ ΠΡΩΙΜΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΜΑΣΤΟΥ (2) Ο ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ (1) Ογκοπλαστική χειρουργική του μαστού (1) Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας. (1) Οισοφάγος Barrett (1) ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ (1) Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον καρκίνο στομάχου και την πρόληψή του (1) ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ (1) Παρενέργειες ακτινοθεραπείας (1) ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ; (1) Πόσο βοηθά η μαστογραφία στην πρόληψη του καρκίνου; (1) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ (1) ΠΡΟΛΗΨΗ (2) ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΜΑΣΤΟΥ ΜΕ ΓΟΝΙΔΙΑΚΟ ΕΛΕΓΧΟ (1) Πρόληψη καρκίνου του πνεύμονα (1) ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ (2) ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ (1) Προφυλακτική επικουρική χημειοθεραπεία στον πρώιμο καρκίνο του μαστού (1) ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΞΑΓΓΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΧΗΜΕΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ (1) Πως θα προλάβουμε τον καρκίνο πριν μας προλάβει αυτός (1) ΠΩΣ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΠΟΚΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (1) Στρωματικοί όγκοι του γαστρεντερικού συστήματος (1) ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗ (17) Σύντομη ιστορική αναδρομή της μαστεκτομής (1) Τα καρύδια προσφέρουν ωμέγα-3 (1) ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (1) Τεστ για καρκινικά κύτταρα στο περιφερικό αίμα (1) ΤΕΣΤ ΧΗΜΕΙΟΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ (1) Το άγχος εν αναμονή των αποτελεσμάτων των εξετάσεων σε καρκινοπαθείς μετά την αρχική θεραπεία (1) Το Κέντρο «Έλλη Λαμπέτη» χρειάζεται οικονομική στήριξη… (1) Το πάχος υπεύθυνο για πολλές μορφές καρκίνου (1) Το χαμόγελο του Ιπποκράτη (1) ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ ΟΡΜΟΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (1) ΤΣΕΚΑΠ (1) ΥΠΕΡΗΧΟΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ (1) Φρούτα και λαχανικά κατά του καρκίνου του πνεύμονα (1) Χολαγγειοκαρκίνωμα (1) Χρήση βλαστοκυττάρων για την αποκατάσταση του μαστού μετά από χειρουργική επέμβαση για καρκίνο του μαστού (1) Afinitor (1) Certican (1) Everolimus (1) mTOR αναστολέας. mTOR (mammalian target of rapamycin) αναστολέας (1) PET SCAN (1) Tρία νεοανακαλυφθέντα γονίδια για τον καρκίνο του μαστού (1) Zortress (1)

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2010

ΣΑΒΒΟΥΛΑ Χ. ΜΑΛΛΙΟΥ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΣΤΕΚΤΟΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
Ο ΜΑΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Ο άνθρωπος όχι απλώς παρατήρησε, αλλά και αναπαράστησε το μαστό ήδη στις αρχαιότερες καλλιτεχνικές του αναζητήσεις. Αναφέρθηκε σ’ αυτόν ήδη από τα πρώτα μνημεία του λόγου. Το ίδιο πρώιμα αναφέρθηκε στη μοναδική του αξία για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους. Αυτό εξηγεί γιατί στις κοσμογονικές αντιλήψεις όλων των αρχαίων λαών, οι πρώτες θεότητες είναι γυναίκες και απεικονίζονται με μεγαλομαστία ή πολυμαστία.
Στο Μουσείο της Ακιτένης στην Γαλλία υπάρχει παλαιολιθική γονιμική «θεότητα», η επονομαζόμενη Αφροδίτη της Lascaux (Ντορνόν, Γαλλία), που είναι σκαλισμένη σε κομμάτι πέτρας. Είναι πληθωρική με υπερτονισμένους τους μαστούς και την ήβη. Ο λίθος είχε αφ΄εαυτού μαγική δύναμη γονιμική, να διευκολύνει τον τοκετό των γυναικών και τον πολλαπλασιασμό των ζώων που αποτελούσαν την βάση της διατροφής των ανθρώπων, στην προκειμένη περίπτωση του Βίσονα, κέρατο του οποίου κρατά η «Αφροδίτη».
Σε πολλά πήλινα ειδώλια, όπως σ’ αυτό που βρίσκεται στο μουσείο της Άγκυρας και βρέθηκε στην Κεντρική Τουρκία, το λίπος ιδίως στην περιοχή των μαστών είναι σε αφθονία και σχετίζεται και εδώ με την γονιμότητα.
Στην Ουρ βρέθηκε Μεσοποταμιακή θεά, που απεικονίζει την Ιερή Μητέρα. Το ανθρώπινο σώμα και η κόμμωση αφενός και τα υπερτονισμένα χαρακτηριστικά του ερπετού στο πρόσωπο αφετέρου, δείχνουν συσχέτιση της χθόνιας αναγεννητικής δύναμης της γης με την ικανότητα του φιδιού να «αναγεννάται» απορρίπτοντας κάθε χρόνο το παλιό του δέρμα. Το βρέφος που θηλάζει από τον μαστό της και ο τονισμός του «καρπερού τριγώνου» της ήβης προβάλλουν την εγγενή δύναμη της χθόνιας θεάς.
Κάθε γυναικεία μορφή απεικονίζεται με τους μαστούς της, σε πανάρχαια Κυκλαδικά ειδώλια κατασκευασμένα ανάμεσα στο 5000 και το 2000 π.Χ. Παρά την αφαιρετική τεχνική της κατασκευής τους, δεν παραλείπονται τα εξέχοντα στοιχεία που είναι στο πρόσωπο η μύτη και στον κορμό οι μαστοί. Σ’ αυτά τα Κυκλαδικά ειδώλια οι μαστοί δεν είναι μόνο ανατομικό στοιχείο δηλωτικό του φύλου, αλλά και σύμβολο του γυναικείου κάλλους.
Απεικόνιση των μαστών έχουμε και στην Μινωική Κρήτη. Τα αγαλματίδια αυτά είναι με χαρακτηριστική ενδυμασία που αποκαλύπτει το γυναικείο στήθος, αναδεικνύει εξαιρετικά το γυναικείο κάλλος και συνδυαζόμενο με τη χαριτωμένη κίνηση, κάνει τη γυναίκα ελκυστική. Αυτές οι λεπτομέρειες αναπαραστήθηκαν σε πολλά ειδώλια, τοιχογραφίες, αλλά ακόμα και σε μινωικούς σφραγιδόλιθους.
Ο Ησίοδος στη Θεογονία του αναφέρει πως στην αρχή υπήρχε το Χάος, ύστερα η Γαία με τους μεγάλους μαστούς. Οι αρχαίοι θεοί έπιναν σε κούπα που είχε για πρότυπο το μαστό της Αφροδίτης. Ο Ήφαιστος πήρε δύο κύπελλα, τα τοποθέτησε πάνω στους μαστούς της Ήβης που ήταν μικροί και τα δούλεψε έτσι ώστε οι μαστοί της έγιναν μεγάλοι όπως της Αφροδίτης. Από το χυμένο γάλα της Ήρας που κατά λάθος θήλασε τον Ηρακλή, το γιό της Αλκμήνης, σχηματίστηκε ο Γαλαξίας. Σε παράσταση ενός αγγείου που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο η Ήρα θηλάζει τον Ηρακλή. Δίπλα της είναι η Αθηνά που της προσφέρει λουλούδια και προστατεύει τον Ηρακλή και πίσω η Ίριδα με τις φτερούγες της. Η παράσταση της Ήρας που θηλάζει τον Ηρακλή και έτσι τον κάνει αθάνατο υπάρχει και σε ένα καθρέπτη που φυλάσσεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Φλωρεντίας. Το παιδί του Θεού Άρη και της Αερόπης που πέθανε στον τοκετό, έζησε πίνοντας γάλα από το στήθος της πεθαμένης μητέρας του, που ήταν άφθονο ύστερα από θέληση του Άρη και το παιδί το ονόμασαν Αφνειό.
Σε πολλά πήλινα ειδώλια που βρέθηκαν και χρονολογούνται ανάμεσα στον 13ο και 12ο αιώνα π.Χ. τονίζεται ιδιαίτερα η γονιμότητα μέσα από την αποτύπωση των μαστών.
O μαστός αναφέρεται και από τον Όμηρο στην Ιλιάδα. Μας παρουσιάζει την Εκάβη, μητέρα του Έκτορα, να κλαίει σπαρακτικά και αφού ανοίγει και του δείχνει τους μαστούς της, τον εξορκίζει με πάθος. Γενικά η επίδειξη του μαστού σύμφωνα με τον Όμηρο αποτελούσε επίκληση στα θεϊκά αισθήματα. Ο ίδιος ποιητής χρησιμοποιεί τον όρο «γυναίκας θήλασε μαστό» ως προσδιορισμό του θνητού, σε αντίθεση με τους αθάνατους θεούς. Όταν μετά την νίκη στον Τρωϊκό πόλεμο, ο Μενέλαος αντάμωσε την άπιστη γυναίκα του την Ελένη, έβγαλε το ξίφος του να τη σκοτώσει. Αυτή ξεκούμπωσε το φόρεμά της και του πρόβαλε τους σφριγηλούς της μαστούς και ο Μενέλαος την πήρε μαζί του στη Σπάρτη χωρίς να τη σκοτώσει. Σύμφωνα με τον Όμηρο τον «κεστό» δηλαδή τον στηθόδεσμο χάρισε η Αφροδίτη στην Ήρα, ώστε η τελευταία να γοητεύσει το σύζυγό της Δία, που όπως ήταν γνωστό, δεν ήταν το πρότυπο του πιστού συζύγου.
Τη Φρύνη αρχαία εταίρα που παραπέμφθηκε σε δίκη για ασέβεια, την έσωσε ο συνήγορός της Υπερείδης, όταν την έγδυσε μπροστά στους δικαστές και αποκαλύφθηκαν οι υπέροχοι μαστοί της.
Στην Αρχαία Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Νάξο χρησιμοποιούσαν σμυριδόσκονη, πυρίτιο και άλατα μαγνησίου για την ομορφιά των μαστών.
Στο βορινό τείχος της Ακρόπολης της Αθήνας βρέθηκε μαρμάρινο τάμα που παριστάνει μαστό. Φυλάσσεται σήμερα στο Μουσείο του Ανατολικού Βερολίνου. Η ατροφία του αριστερού μαστού μπορεί να είναι από όγκο που τον παραμορφώνει ή από από την θέση που ήταν τοποθετημένο το δεξί χέρι.
Στην Μεσοποταμία αγαλματίδιο που χρονολογείται τον 4ο αιώνα π.Χ. αναπαριστά μια θεότητα που προτείνει τους μαστούς της, σε μια πανάρχαιη ιερή χειρονομία που υπενθυμίζει ότι το γυναικείο στήθος είναι ακατάλυπτη πηγή ζωής. Οι ανοικτές λαγώνες και η τονισμένη ήβη υπογραμμίζουν την γονιμότητα, ενώ ο ομφαλός είναι το συμβολικό ισοδύναμο της Μητέρας Θεάς ως πηγής κάθε ζωής και κοσμικού κέντρου από το οποίο αναβλύζουν τα πάντα.
Από τον 5ο ως τον 3ο αιώνα π.Χ. υπάρχουν πολλά γλυπτά με ορατούς τους μαστούς. Αλλά υπάρχουν και έργα που έχουν σαν θέμα μυθικά πρόσωπα όπως τις Αμαζόνες. Εκπληκτικής τέχνης είναι η πληγωμένη Αμαζόνα του Πολυκλείτου, έργο του 440-430 π.Χ. που σώζεται σε ρωμαϊκό αντίγραφο.
Η Aφροδίτη του 410 π.Χ., έργο εκπληκτικής ομορφιάς, έχει αποδοθεί στον Καλλίμαχο ή τον Παιώνιο ή τον Αγοράκριτο επειδή εμφανίζει κάποια στοιχεία που προσομοίαζαν στην τεχνική καθενός από τους μεγάλους αυτούς καλλιτέχνες. Το έργο έχει διασωθεί από ρωμαϊκό του αντίγραφο που βρέθηκε στη Νεάπολη και εκτίθεται στο μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι.
Την Αφροδίτη της Κνίδου δημιούργησε ο Πραξιτέλης. Ρωμαϊκό αντίγραφο του αγάλματος εκτίθεται στο μουσείο του Βατικανού. Γενικά σε όλες τις παραστάσεις της Αφροδίτης οι μαστοί είναι εκτεθειμένοι, καθώς όλες οι ιδιότητες που της αποδόθηκαν μπορούν να εκφραστούν με το όργανο αυτό.
Επίσης η Άρτεμη της Εφέσου, η πολύμαστη θεά, εμφανίζεται με πολλoύς μαστούς για να συμβολίζει τη γονιμότητα.
Πήλινα ειδώλια με γυναικείες μορφές βρέθηκαν και στις Μυκήνες. Οι μαστοί είναι τοποθετημένοι σε εμφανές σημείο, θέλοντας να υποδηλώσουν θεότητες που αποτελούσαν το σύμβολο της γονιμότητας και της μητρότητας. Ως Ταναγραίες χαρακτηρίζονται πήλινα αγαλματίδια από την Βοιωτία που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 4ου και 2ου αιώνα π.Χ. Σε αρκετές από αυτές ο μαστός απεικονίζεται σαν σύμβολο της μητρότητας και σαν όργανο θηλασμού.
Το άγαλμα της θεάς Αφροδίτης που βρέθηκε στη Μήλο το 1820, δόθηκε στους Γάλλους από έναν προύχοντα του νησιού και στολίζει σήμερα το μουσείο του Λούβρου. Το έργο δημιουργήθηκε μεταξύ του 150 και 125 π.Χ. Η θεά Αφροδίτη είναι γυμνή στο επάνω μέρος του σώματός της, ενώ το ιμάτιό της τυλίγεται γύρω από τα ισχία.150
Το σύμπλεγμα της Αφροδίτης και του Πάνα, από το νησί της Δήλου εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών. Είναι έργο του 1ου αιώνα π.Χ. και ο Θεός Πάνας παρενοχλεί σεξουαλικά την Αφροδίτη ενώ ο γιός της Αφροδίτης ο Έρωτας παίζει με τον τραγοπόδαρο Θεό.
Με την επικράτηση του Χριστιανισμού η σεμνοτυφία στην τέχνη αυξήθηκε. Οι μαστοί των γυναικείων αγαλμάτων ακρωτηριάζονται από φανατικούς. Στις ζωγραφικές απεικονίσεις, το γυναικείο σώμα καλύπτεται από ενδύματα για να μην προκαλεί επιθυμία. Ο μόνος ρόλος που δημόσια αναγνωρίζεται στο μαστό είναι εκείνος της διατροφής του βρέφους, με παράδειγμα σπάνιες εικόνες της Θεοτόκου με γυμνό το μαστό να θηλάζει τον Ιησού (Παναγία η Γαλακτοφορούσα). Στην Κύπρο οι εικόνες αυτές βοηθούν τις γυναίκες που δεν έχουν γάλα να θηλάσουν τα παιδιά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου